Warsztaty

Warsztaty

Warsztaty realizowane przez JKM Consulting pozwalają na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w organizacji. Dlatego też poprzedzone są wieloetapowym procesem diagnozy potrzeb, co umożliwia dostosowanie ich specyfiki do rozwiazywania konkretnych problemów. Zakres tematyczny i długość szkolenia dostosowywana jest do skali problemu, z jakim mają się mierzyć jego uczestnicy po powrocie do organizacji. Przedstawione programy są propozycją opartą na doświadczeniach pochodzących z prowadzonych projektów. Prowadzący je konsultanci to osoby, które te projekty realizowały.

    Proces szkolenia w zależności od jego specyfiki zawiera następujące elementy:

    1. Rozpoznanie potrzeb metodą „7 kroków JKM ISä”  na poziomie
    • Uczestników warsztatów
    • Przełożonych uczestników warsztatów
    • Organizacji
    • Otoczenia biznesowego uczestników szkolenia
    1. Pre Casey – Zadania i materiały do samodzielnego opracowania przed warsztatami przygotowujące uczestników do aktywnego uczestnictwa
    2. Warsztat realizujący cele uczestników:
    • Cele poznawcze mające za zadanie przekazanie i uświadomienie uczestnikom szkolenia wiedzy dotyczącej obszaru konkretnego szkolenia
    • Cele behawioralne mające za zadanie kształtowanie u uczestników praktycznych umiejętności zawodowych
    • Cele emocjonalne wpływające bezpośrednio na postawy uczestników, inicjujące ich proaktywne postawy, tworzące pozytywną atmosferę otwartości na nowe doświadczenia.
    1. Metodyka warsztatu (w proporcjach 30% teoria 70% praktyka)
    • Ćwiczenia indywidualne;
    • Praca grupowa wspomagana przez prowadzących;
    • Dyskusje grupowe;
    • Gry symulacyjne
    • Rejestracje wideo (opcja)
    • Odgrywanie rzeczywistych ról zawodowych, prezentowanie ich na forum grupy.
    1. Ocena efektywności warsztatu
    • Ankiety po szkoleniowe I (bezpośrednio po szkoleniu) oceniające jakość szkolenia, programu , trenera
    • Ankiety po szkoleniowe II (4 tygodnie po szkoleniu) badające efektywność stosowania w praktyce zawodowej nabytych umiejętności
    • Rozmowy z przełożonymi (6 tygodni po szkoleniu) oceniające zmianę postaw uczestników szkolenia
    • Opinie klientów
    • Analiza wybranych wskaźników
    1. Wsparcie warsztatów
    • Mail Line
    • Po zakończeniu szkolenia w terminie do dwóch miesięcy udzielanie konsultacji dla uczestników dotyczących tematyki szkolenia
    • Follow-up Po zakończeniu szkolenia w terminie do jednego miesiąca ponowne spotkanie uczestników szkolenia i trenerów w celu omówienia skuteczności stosowania przez nich poznanych technik i metod w praktyce zawodowej
    • Support Line. Konsultacje indywidualne lub grupowe służące przygotowaniu osób lub zespołu do realizacji konkretnego projektu (spotkania, negocjacji, prezentacji

     

    Opisy stanowisk pracy, ścieżki karier

      Cel szkolenia

      Nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na opracowanie opisów stanowisk pracy wraz za zasadami hierarchii stanowisk (ścieżki karier).

      Program szkolenia

      • Zasady analizy organizacji przygotowującej do procesu opisywania stanowisk pracy.
      • Zasady agregacji informacji do procesu opisywania stanowisk pracy.
      • Agregacja informacji do opisów stanowisk pracy.
      • Profile kompetencyjne w opisach stanowisk.
      • Opracowywanie szablonu opisu stanowiska pracy.
      • Budowa Elektronicznej Księgi Opisów Stanowisk Pracy (EKOS).
      • Zasady tworzenia ścieżek karier.
      • Zarządzanie opisami stanowisk w EKOS (wprowadzanie zmian, dodawanie usuwanie opisów).

      Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

      Urząd Miasta Łódź – cykle szkoleń dla kadry kierowniczej uczestniczącej w procesie opisywania stanowisk pracy.

      ZUS – cykle szkoleń dla kadry kierowniczej uczestniczącej w procesie opisywania stanowisk pracy.

      Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – cykle szkoleń dla kadry kierowniczej uczestniczącej w procesie opisywania stanowisk pracy

      Urząd Miasta Warszawa – cykle szkoleń dla kadry kierowniczej uczestniczącej w procesie opisywania stanowisk pracy.

      Warszawskie Zakłady Mechaniczne – cykle szkoleń dla kadry kierowniczej uczestniczącej w procesie wartościowania stanowisk pracy

      Instytucje objęte ustawą o Służbie Cywilnej – cykle szkoleń z metodologii opisywania stanowisk w Służbie Cywilnej.

      WYG International  – cykle szkoleń z metodologii opisywania stanowisk dla pracowników HR w ramach funduszy unijnych.

      Systemy motywacyjno-premiowe

        Cel szkolenia

        Nabycie wiedzy i umiejętności tworzenia systemów motywacyjno-premiowych w organizacji.

         Program szkolenia

        Zasady analizy organizacji przygotowującej się do budowy systemu motywacyjno-premiowego.

        • Teorie motywacji w praktyce.
        • Przegląd stosowanych rozwiązań rynkowych.
        • Założenia tworzenia systemu premiowego.
        • Określanie kryteriów stosowanych w systemach premiowych.
        • Badania oczekiwań pracowników.
        • Systemy motywacji finansowej.
        • Systemy motywacji pozafinansowej.
        • Rozwiązania kafeteryjne w systemach motywacji.
        • Zasady tworzenia regulaminów systemów premiowych.
        • Analizy budżetowe przyjętych rozwiązań.

        Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

        Wodociągi Warszawa – zasady tworzenia systemów motywacyjno-premiowych.

        Wodociągi Głogów – zasady posługiwania się systemem motywacyjno-premiowym.

        ZUS – zasady posługiwania się systemem motywacyjno-premiowym.

        Ulma (branża budowlana) – zasady posługiwania się systemem motywacyjno-premiowym.

        Sharp Polska (producent elektroniki) – zasady posługiwania się systemem motywacyjno-premiowym.

        WYG International – cykle szkoleń dla przedsiębiorców (osoby kluczowe, właściciele firm) z metodologii tworzenia systemów motywacyjno-premiowych w ramach funduszy unijnych.

        Modele kompetencji i systemy zarządzania kompetencjami

          Cel szkolenia

          Nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na opracowanie modeli kompetencyjnych i systemów zarządzania kompetencjami w organizacji.

          Program szkolenia

          • Zasady analizy organizacji przygotowującej do procesu budowania modelu kompetencyjnego.
          • Zasady agregacji informacji do procesu budowania modelu kompetencyjnego.
          • Kompetencje, wyznaczniki behawioralne, definicje.
          • Budowa modelu kompetencyjnego.
          • Zasady tworzenia profili kompetencyjnych stanowisk pracy.
          • Stosowane skale oceny kompetencji.
          • Zastosowanie systemów kompetencyjnych w narzędziach HR.

          Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

          ZUS – cykle szkoleń dotyczących budowania i stosowania modelu kompetencyjnego dla kadry kierowniczej.

          Krajowa Administracja Skarbowa – cykle szkoleń dotyczących budowania i stosowania modelu kompetencyjnego dla kadry kierowniczej.

          Narodowy Fundusz Zdrowia – cykle szkoleń dotyczących budowania i stosowania modelu kompetencyjnego dla kadry kierowniczej.

          PFRON – cykle szkoleń dotyczących budowania i stosowania modelu kompetencyjnego dla kadry kierowniczej.

          Safege (generalny wykonawca w branży budowlanej)  – cykle szkoleń dotyczących budowania i stosowania modelu kompetencyjnego dla kadry kierowniczej

          Systemy okresowej oceny personelu

            Cel szkolenia

            Nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na opracowanie systemu oceny okresowej personelu w organizacji.

            Program szkolenia

            • Zasady analizy organizacji przygotowującej się do procesu budowy systemu oceny okresowej.
            • Przegląd rozwiązań rynkowych.
            • Samoocena w procesie oceny.
            • Kaskadowość procesu ocen/etapy oceny.
            • Ocena 180/360/540.
            • Stosowane kryteria ocen.
            • Skale ocen, wagi stosowanych ocen.
            • Obiektywizacja systemu oceny.
            • Arkusze stosowane w procesie oceny.
            • Regulamin systemu ocen.
            • Zarządzanie systemem ocen (wersje papierowe, MS Excel, IT).
            • Przygotowanie uczestników procesu oceny.
            • Zastosowanie systemu ocen w systemie wynagradzania i premiowania.

            Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

            Wodociągi Mińsk Mazowiecki – wieloletni cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

            Uniwersytet Medyczny w Łodzi – cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

            Urząd Miasta Sosnowiec – cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

            COSM – cykl szkoleń otwartych dla pracowników HR z zasad budowy systemu ocen personelu.

            Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – cykl szkoleń otwartych dla pracowników HR z zasad budowy systemu ocen personelu.

            Rozmowa oceniająca

              Cel szkolenia

              Nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na przeprowadzenie ustrukturyzowanej rozmowy oceniającej prowadzonej w ramach Systemu Ocen Okresowych Pracowników (SOOP). Szkolenie może być realizowane jako wkład do funkcjonującego systemu ocen i w oparciu o istniejące dokumenty (arkusze oceny, regulaminy) lub jako nowy produkt. Integralną częścią szkolenia jest symulacja rozmów oceniających prowadzonych przez uczestników szkolenia lub z uczestnictwem aktora odgrywającego role ocenianych pracowników.

              Program szkolenia:

              1. Zasady funkcjonowania SOOP w organizacji (arkusze, regulaminy, harmonogram, skale ocen).

              2. Przygotowanie do procesu oceny kadry kierowniczej dokonującej oceny (scenariusz rozmowy oceniającej, ocena cząstkowa).

              3. Przygotowanie do procesu oceny ocenianych pracowników.

              4. Warunki prowadzenia rozmów oceniających.

              5. Przebieg rozmowy oceniającej (scenariusz).

              6. Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie rozmów.

              7. Typowe błędy oceniania.

              8. Planowanie rozwoju pracowników w oparciu o ocenę.

              1. Warsztat rozmowy oceniającej (rejestracja wideo, omówienie scenek – opcja)

              Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

              Federal-Mogul Gorzyce (światowy producent tłoków samochodowych) – wieloletni cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Wodociągi Mińsk Mazowiecki – wieloletni cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Uniwersytet Medyczny w Łodzi – cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Urząd Miasta Sosnowiec – cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Promotech (producent elektronarzędzi) – cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Malow (producent systemów przechowywania) – cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Bankowy Fundusz Gwarancyjny – dwuletni cykl szkoleń przygotowujących kadrę kierowniczą do procesu oceny.

              Kierowanie zespołem - Leadership

                Cel szkolenia

                Nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na efektywne zarzadzanie zespołem.

                Program szkolenia dostosowywany jest do charakteru organizacji (produkcja, urząd, sprzedaż itp.), poziomu kierowania uczestników (dyrektorzy, kierownicy, mistrzowie itp.), rozpiętości kierowania (liczba podwładnych), kluczowego problemu (pierwsze stanowisko kierownicze, zarządzanie różnymi grupami wiekowymi, obiektywne ocenianie, udzielanie informacji zwrotnej). Program powinien koncentrować się na kluczowych zagadnieniach i problemach, z którymi borykają się uczestnicy w codziennej praktyce danej organizacji.

                Program szkolenia

                • Zarządzanie, kierowanie, leadership.
                • Komunikacja w zarządzaniu ludźmi.
                • Motywowanie pracowników.
                • Delegowanie uprawnień.
                • Wspomaganie pracy zespołowej przez lidera.
                • Narzędzia używane w pełnieniu funkcji kierowniczych.
                • W ramach warsztatu używane są autotesty diagnozujące predyspozycje uczestników w głównych obszarach pełnienia funkcji kierowniczych (style kierowania, zarzadzanie konfliktem, preferencje motywacyjne).

                Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

                Ulma (branża budowlana) – cykle szkoleń dla całej kadry kierowniczej.

                Rosti –(producent AGD) – cykle szkoleń dla całej kadry kierowniczej.

                Promotech (producent elektronarzędzi) – cykle szkoleń dla całej kadry kierowniczej.

                PGNiG Termika– cykle szkoleń dla całej kadry kierowniczej.

                Drosed (producent artykułów spożywczych) – cykle szkoleń dla całej kadry kierowniczej.

                Arcelor Mittal (przemysł hutniczy) – cykle szkoleń dla całej kadry kierowniczej.

                Warsztaty strategiczne

                   Cel szkolenia

                  Określenie misji, wizji i głównych założeń strategicznych organizacji. Proces szkolenia poprzedzony jest cyklem konsultacji z uczestnikami przygotowujących zakres i tematykę warsztatów. Osoby odpowiedzialne za obszary działań funkcjonowania firmy aktywnie uczestniczą w procesie definiowania obszarów dyskusyjnych i problemowych.

                  Program szkolenia 

                  • Rola misji i wizji w funkcjonowaniu organizacji.
                  • Założenia strategiczne.
                  • Rola i zadania menedżerów w kształtowaniu i realizowaniu misji i wizji.
                  • Komunikacja wewnątrzorganizacyjna.
                  • Metodyka przekładania celów strategicznych firmy na cele i zadania.
                  • Analiza głównych obszarów funkcjonowania.
                  • Określenie celów operacyjnych i strategicznych w nadchodzących latach.

                  Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

                  Biazet (producent AGD) – warsztaty strategiczne dla członków zarządu i wyższej kadry menedżerskiej.

                  Promotech (producent elektronarzędzi) – warsztaty strategiczne dla członków zarządu i wyższej kadry menedżerskiej.

                  Malow (producent systemów przechowywania) – warsztaty strategiczne dla członków zarządu i wyższej kadry menedżerskiej.

                  AC (branża automotive) – warsztaty strategiczne dla członków zarządu i wyższej kadry menedżerskiej.

                  Maan (producent AGD) – warsztaty strategiczne dla członków zarządu i wyższej kadry menedżerskiej.

                  Assessment i Development Center AC/DC

                    Warsztaty realizowane przez JKM Consulting pozwalają na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w organizacji. Dlatego też poprzedzone są wieloetapowym procesem diagnozy potrzeb, co umożliwia dostosowanie ich specyfiki do rozwiazywania konkretnych problemów. Zakres tematyczny i długość szkolenia dostosowywana jest do skali problemu, z jakim mają się mierzyć jego uczestnicy po powrocie do organizacji. Przedstawiony program jest propozycją opartą na doświadczeniach pochodzących z prowadzonych projektów. Prowadzący je konsultanci to osoby, które te projekty realizowały.

                    Cel szkolenia

                     Nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na opracowanie prowadzenia sesji AC/DC.

                    Program szkolenia

                    • Zasady analizy organizacji przygotowującej się do procesu budowania sesji AC/DC.
                    • Zasady agregacji informacji do procesu budowania modelu kompetencyjnego.
                    • Kompetencje, wyznaczniki behawioralne, definicje.
                    • Budowa modelu kompetencyjnego.
                    • Zasady tworzenia profili kompetencyjnych ocenianych stanowisk pracy.
                    • Stosowane skale oceny kompetencji.
                    • Narzędzia do oceny kompetencji, mapa badania kompetencji.
                    • Projektowanie i realizacja sesji AC/DC.
                    • Opracowywanie wyników, budowanie raportów.
                    • Zasady udzielania informacji zwrotnej uczestnikom sesji.

                    Największe zrealizowane dotychczas projekty szkoleniowe w tej tematyce:

                    Krajowa Administracja Skarbowa – Szkoła Asesora KAS 25 dniowy cykl szkoleniowy przygotowujący asesorów do samodzielnego przygotowywania i prowadzenia sesji AC/DC.

                    WYG International  – cykl szkoleniowy przygotowujący do samodzielnego przygotowywania i prowadzenia sesji AC/DC.

                    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – cykl szkoleń otwartych dla pracowników HR; cykl szkoleniowy przygotowujący do samodzielnego przygotowywania i prowadzenia sesji AC/DC.

                    Oferta JKM w ramach doradztwa personalnego:

                    Wartościowanie stanowisk pracy

                    System wynagradzania

                    Systemy motywacyjno-premiowe

                    Zarządzanie kompetencjami

                    Systemy oceny pracowników

                    Ścieżki kariery i sukcesji

                    Optymalizacja zatrudnienia – etatyzacja

                    Assessment Center (AC) i Development Center (DC)

                    Vestibulum elit odio, ultrices id aliquam ut, rutrum a est.

                    Skontaktuj się z nami

                    9 + 6 =